ISIKLIKU ABISTAJA TEENUS

Kirjeldus

  • Isikliku abistaja teenuse eesmärk on suurendada puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse § 2 lõike 1 tähenduses puude tõttu füüsilist kõrvalabi vajava täisealise isiku iseseisvat toimetulekut ja osalemist kõigis eluvaldkondades, vähendades teenust saava isiku seadusjärgsete hooldajate hoolduskoormust.
  • Isiklik abistaja aitab isikut tema igapäevaelu tegevustes, nagu liikumisel, söömisel, toidu valmistamisel, riietumisel, hügieenitoimingutes, majapidamistöödes ja muudes toimingutes, milles isik vajab juhendamist või kõrvalabi.
  • Puudega lapsele määratakse isikliku abistaja teenus rehabilitatsiooniplaani alusel.

Teenuse maksumus

  •  Isikliku abistaja teenus on tasuline.
  • Isiklik abistaja määratakse haldusaktiga, milles sätestatakse abi saaja, teenuse osutaja, kõrvalabi vajadusest tulenevad toimingud, eesmärk ja teenuse maht ning teenuse eest tasumise põhimõtted ja aruandlus.
Menetlemine
  • Vallavalitsus otsustab teenuse osutamise või korraldamise 10 tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse esitamisest.

  • Otsus teenuse osutamise või taotluse rahuldamata jätmise kohta koos vastava põhjendusega tehakse taotleja teatavaks hiljemalt 5 tööpäeva jooksul arvates otsuse tegemise päevast.

Õigusaktid

Kontaktisikud


RUTT PIRK - Peipsiääre valla sotsiaalosakonna juhataja 
Telefon:  (+372) 502 5231
E-post:    rutt.pirk@peipsivald.ee

 

TEENUSE TAOTLEMINE

Vajalikud sammud

  • Teenuse taotlemiseks tuleb vallavalitsusele esitada taotlus, milles kajastub:
    1) taotleja ees- ja perekonnanimi, sünniaeg või isikukood;
    2) taotleja kontaktandmed (postiaadress, e-postiaadress, telefoninumber);
    3) sotsiaalteenuse liik või taotletav abi ja abi taotlemise põhjus;
    4) taotluse koostamise kuupäev ja taotleja allkiri.

  • Taotlus esitada Peipsiääre Vallavalitsusele (Tartu mnt 4, Alatskivi alevik, Peipsiääre vald, 60201 või e-posti aadressile vald@peipsivald.ee)

Vajaminevad dokumendid