« Tagasi

Peipsi Toidu Tänava info ja registreerimine

II Peipsi Toidu Tänav 175 km

REGISTREERUMISE TÄHTAEG:  3. JUULI

REGISTREERIMISVORM

Saata täidetult ja allkirjastatult e-mailile: maitseelamuse.koda@gmail.com

Toimumiskoht: Vasknarvast Saaboldani mööda Peipsi äärt ja Peipsimaa piires sisemaale
Kuupäev: 24.-25. august
Kella-aeg: 24. august kell 11.00-21.00, 25. august kell 11.00-17.00

Ürituse kirjeldus:  See on pop-up restoranide festival, mis kulgeb Vasknarvast Setomaale Saaboldani mööda Peipsi äärt maad mööda ja Peipsil ning Emajõel. Eelmise aasta festivali külastatus oli 20 000 inimest kokku 50 pop-up koha kohta.
Eelmise aasta festivali video: https://www.facebook.com/Peipsitoidutanav175/videos/540062096450990/

Märksõnad:  Peipsi Toit, päris toit, kvaliteetne, piirkondlik k.a tooraine päritolu.

Korraldaja kontaktandmed:
Peipsimaa Kogukonnaköök MTÜ
maitseelamuse.koda@gmail.com
Triinu Akkermann: tel. 53460078

OSALEMISE TINGIMUSED

1. Külalistele tuleb pakkuda kahel päeval vähemalt kolme käiku- eelroog, pearoog, magustoit.  Menüü ei pea olema keerukas, pigem nutikas,  kodune, lihtne ja maitsev. Tooraine kohalik ja naturaalne, omavalmistatud toidud. Hea on, kui valik on suurem, siis on ka külalistel võimalik nautida erinevaid maitseid. Portjonid võiksid olla pigem väikesemad, et nautida ka teiste kohtade roogasid. Samas peab jälgima, et toidu hinna-koguse suhe oleks paigas.

2. Registreerumisel saadab pop-up koht Peipsi Toidu Tänaval pakutava menüü (dokumendi lõpus vorm täita)  ning korraldaja kinnitab, kas see vastab ürituse kontseptsioonile ja teeb vajadusel ettepaneku muudatusteks.  Üritusele ei ole oodatud fabrikaadid, poolfabrikaadid, kaubanduslikud joogid (nt coca cola,suurtootjate  nii alkohoolsed kui ka mittealkohoolsed  joogid jms). Juhul kui müüja on üritusel neid pakkumas või ei pea kinni eelnevalt kokkulepitud menüüst (st kasutab ürituse kontseptsiooniga mittesobivat), on korraldajal õigus paluda need tooted, road menüüst välja jätta.  Sama kehtib reklaamide kasutamisel- näiteks menüütahvlid, sildid jms.

Info on oluline korraldajale ka seetõttu, et näha tervikpilti üritusel pakutavast, tuua  reklaamimisel välja müüja eripära ning tutvustada külastajatele sotsiaalmeedia kaudu.

3. Pop-up toidukohad on ühtselt lahti järgmiselt:

24. august kell 11.00-21.00, 25.august kell 11.00-17.00.

Külaliste eelmise aasta tagasiside oli positiivne, et esimesel päeval olid pop-up kohad kaua lahti- andis põhjuse tulla piirkonda kauemaks ning külastada paljusid kohti ning jätta rohkem raha piirkonda.
Toitu tuleks järjest juurde valmistada, et ka õhtused külalised saaksid samaväärse maitseelamuse ning ei oleks kohad kinni või väga väikese menüü valikuga.

4. ÜHEKORDSED PLASTIKNÕUD ON KEELATUD k.a topsid, kahvlid, noad, taldrikud!
Serveerimiseks ja toidu pakkumiseks soovitame kasutada võimalikult palju taaskasutuse ja/või loodust säästvaid lahendusi.

KASUTADA VÕIB:
* Ühekordsetest nõudest lahendusi: papptopsid, papptaldrikud (palume mitte kasutada neid kõige kehvemaid, mis külalise käes kohe paenduvad, vaid leida ka siin paremaid lahendusi), termokausid, bambuspaadid, puidust lusikad-noad-kahvlid.
* Veelgi parem kui on päris nõud, puidust alused, laastud jm looduslik.
* Serveerimisel peaksid toidud ja toidunõud olema atraktiivsed, kvaliteetsed, keskkonda sobivad.

5. Pop-up toidukoht  tagab talupojamõistusest tulenevalt toidu käitlemisel puhtuse ja hügieeni. Lähtume talupoja mõistusest ja teeme kõiki toiminguid selliselt, nagu me toidame oma peret, külalisi. Hoiame temperatuuri vajava külmikutes, kasutame kummikindaid ja kätepesu ning desoainet (käte desinfitseerimiseks). Kellel on külalistele kuivkäimlad siis samuti võib sinna juurde osta käte deso aine. On kindel. Jälgime, et rahased käed ei puutu toiduga kokku. Kummikindad aitavad siin ka kiirel lahendusel. Hoiame külma vajava tooraine külmikus;  jälgime tooraine säilivust, väljanägemist.

6. Müüa võib lisaks omavalmistatud tooteid, oma aia saadusi, metsasaadusi, mis sobivad kokku festivali kontseptsiooniga. Samuti turismiteenuseid- näiteks ekskursioon oma piirkonnas, paadisõit, festivaliga kokku sobivad töötoad.  Nende kirjeldamise koht dokumendi allosas.

7.  Pop-up kohas on teretulnud kultuuriprogramm- muusikaline esineja, etendused, kontsert, näitus. Lisada info allpool olevasse registreerimise lehte. Hiljem võib täpsustada ka kella-ajad ja päevad. Saame teid facebookis tutvustades lisada ka lisategevuste info ning kella-ajad.

8.Viidastus.
Ühist viidastust sel aastal ei ole. Pop-up toidukohtadele saadetakse registeerumisel Peipsi Toidu Tänava logo, mida saab igaüks iseseisvalt kasutada šablooniks, turunduse materjalides, pop-up koha nimesildil, omavalmistatud viitadel. Palume mõelda läbi teie klienditeekonna, kus teekonnal teie pop-up koht vajaks viidastamist ning organiseerida endale need lahendused. Loominguline lähenemine aitab! Palume julgelt kasutada Toidu Tänava logo, siis saavad festivali külastajad aru, et tegemist on Peipsi Toidu Tänava pop-up kohaga.

9.  Osalustasu ei ole. Osalev pop-up toidukoht nõustub sellega, et kuna osalustasu ei ole, siis annab korraldaja müüki festivali logoga suveniirjoogid, mida müüakse kõikides kohtades ühtse korraldaja poolt antud hinnaga. Müüki tuleb festivali käsitööõlu ja festivali limonaad: pruulitud ja valmistatud kohaliku ettevõtte „Juhus" poolt. Kogused ja hinnakirja saadab korraldaja pop-up kohtadele augusti esimesel nädalal (jooksvalt saab varem infot küsida).  Festivali logoga suveniirjoogid toimetab korraldaja vähemalt nädal enne toimumist igasse pop-up toidukohta saatelehe alusel ning pop-up toidukoht realiseerib nende müügis kasutades müügitehnikaks festivali toetamise ideed. Kohti instrueeritakse ja juhendatase ses osas  lähemalt augusti alguses.  Arveldamine toimub saatelehe ja arvete alusel peale festivali vastavalt realiseeringule.

Korraldaja (Peipsimaa Kogukonnaköök MTÜ)  tagab:

  1. Kõikide osalejate tutvustamine Facebookis:  lehel „Peipsi Toidu Tänav 175 km „ (https://www.facebook.com/Peipsitoidutanav175/), loodava facebooki ürituse lehel ning Peipsimaa Maitsed facebooki lehel (www.facebook.com/peipsimaamaitsed).
  2. Pressiteate koostamine ja laialisaatmine, meediakajastused nii enne kui pärast festivali, turundamine erinevate võrgustike ja partnerite kaudu.
  3. Atraktiivsuse tõstmiseks kaks videoklippi Peipsi Toidu Tänavale kutsumisega; reklaami ostmisega facebooki keskkonnas (juba valmimas, avaliksutame juuli esimesel nädalal) ning pidevalt facebookiliikluse käigus hoidmine.
  4. Kaart osalevate pop-up kohtadega Google maps keskkonnas  ning 1-2 mobiiliäpis. Paberkaart kohtadega, mis saab ka kõikidesse kohtadesse külalistele tasuta jagamiseks.
  5. Nõu andmine ja olemas olemine tänasest kuni festivali lõpuni ning edaspidi. Menüüde osas, koguste osas, mõtete osas, kujunduse osas jne. Alati võib helistada ja kirjutada.